maanantai 20. toukokuuta 2019

Asiakaspalvelu - Ammattipätevyys

Asiakaspalvelu on suuressa osassa päivittäistä elämää, varsinkin kuljetusalalla sekä myös lähes kaikilla aloilla, missä ollaan edes vähän ihmisten kanssa tekemisissä. Asiakaspalvelu-taidot on siis hyvä olla hallussa, jos ajattelit tehdä töitä missä tahansa alalla.

Kuljetusalalla asiakaspalvelu on suuressa osassa, mitä tahansa teetkään. Me kuljettajat ollaan yritysten käyntikortteja, me ollaan ne ihmiset, jotka asiakkaat tapaavat ensisijaisesti. Näistä syistä, kannattaa siis olla asiakaspalvelu-taidot hanskassa.

Asiakaspalvelu-taitoihin kuuluu myös liikenteessä käyttäytyminen. Yleensä yrityksen kalustossa on kyseisen yrityksen logoja ja teippauksia, joten et voi alkaa törttöilemään liikenteessä. Mitä todennäköisimmin, jos törttöilet liikenteessä, joku autoilija huomaa, että edustat jotain tiettyä yritystä ja ilmoittaa tapahtuneesta suoraan sinne.

Kannattaa myös muistaa tervehtiä asiakkaita. Tervehtiminen saa aina hyvälle mielelle ja se on hyvien tapojen mukaista. Älä unohda toivottaa hyvää päivän jatkoa. Älä missään nimessä sano hyvästi!

Katso silmiin, kun sulle puhutaan ja myös samoin, kun puhut jollekin toiselle.
Silmiin katsominen antaa toiselle osapuolelle luotettavan olon ja saa tuntemaan sen, että sinä arvostat asiakastasi.

Paineensietokyky on kans semmoinen asia, jota kannattaa harjoittaa. Jos et siedä minkäänlaista painetta, on hyvin mahdollista, että siitä myös asiakaspalvelu kärsii. Jos sulla on vaikkapa kiireellinen päivä ja sua ahdistaa kokoajan aikataulu, menetät hallinnan työhön ja kun "joudut" palvelemaan asiakasta kaiken kiireen keskellä, voi olla että silloin ote herpaantuu ja asiakaspalvelu kärsii.

Mille tahansa alalle ikinä päädytkään, nykypäivänä asiakaspalvelu on iso osa kaikkea. Ei ole olemassakaan työtä, jossa et koskaan olisi kenenkään ihmisen kanssa tekemisissä.
Siksi asiakaspalvelu-taidot on hyvä olla olemassa ja jos niitä sulla ei ole tai ne ovat heikot, kannattaa harjoittaa niitä vaikkapa ryhmässä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajoonlähtötarkastus - Ammattipätevyys

Kuljettaja on aina vastuussa omasta kalustostaan. Ei pelkästään auton siisteydestä vaan ennen kaikkea huoltamisesta ja kunnosta. Siksi ajoon...